Facebook opslag fra Mette Abildgård, om børnehandicapområdet.

Hvis en fodbolddommer tog fejl, halvdelen af gangene han dømte straffe eller gav et rødt kort…. ⚽️

Eller

Hvis en byretsdommer fik halvdelen af sine ankede domme omgjort i landsretten…?

Ja så ville vi det rydde avisoverskrifterne og kalde BREAKING NEWS! ?

Sidste år blev halvdelen af de sager på børnehandicapområdet, som blev påklaget, omgjort af Ankestyrelsen! Det er helt vildt! Kommunerne træffer simpelthen forkerte beslutninger! ?

Det svækker virkelig borgernes retssikkerhed. Som samfund skal vi måles på, hvordan vi behandler samfundets mest udsatte. Og det gør vi ikke godt nok i dag.

I dag oplever mange forældre til udsatte børn med handicap, at de kæmper mere MOD kommunen, end MED kommunen. Sådan skal det ikke være.

Jeg er her til aften ordfører på det borgerforslag som er formuleret af #enmillionstemmer. En bevægelse der forener mennesker, der kæmper disse udsattes sag! Der er formuleret mange bud på løsninger, nogle er jeg enig i, andre ikke. Men løsninger skal der findes, og deres engagement er imponerende! ??

Jeg er glad for KL har meldt ud, at de er på vej med en række løsningsforslag. Det er på tide! Ligesom at vi Statsrevisorer faktisk snart skal have området under grundig lup også.